2009年1月20日星期二

希望可以飞的岚迪(Part 2)

星期天(18-1-09)便是亚航的面试天。这次的地点是在Park Royal Hotel Kuala Lumpur。面试十点开始,我九点就抵达的ball room外。首先第一件事就是,去厕所整理衣冠,把自己弄得最漂亮的一面。

外观

时候还早

人潮来了

然后,又是等待的时刻。

在十点时分,工作人员派了表格给我们填妥。原来这一次的面试是由另外一家叫Intel Excel Advisory公司办的。他们是专门为航空公司举办面试活动的单位。大家不妨可以到以下网址看看:http://www.excelmalaysia.com/airlinehr.php

"We are accredited as one of the main factors in providing world class cabin crew for leading airlines such as Etihad Airways, Qatar Airways, Royal Jordanian and so on. Not to forget the hundreds of students from our training school that has found employment with the world’s leading airlines such as Singapore Airlines, Cathay Pacific, Emirates, Korean Air, United Airlines, and Malaysia Airlines(the World’s Best Cabin Crew). ”Intel Excel Advisory

在这里也顺便说说亚航的基本需求:
Happy, fun personality
Inexhaustible smiles
Boundless energy
Humility
Genuine interest to serve people
Fluent spoken English and Bahasa Malaysia
Good communication skills
Requirements:
Age: between 20 and 30
Height: min 157cm, max 170cm barefoot ( for females ), min 170cm, max 180cm barefoot ( for males )
Eyesight: 6/9
SPM with credit in English and Bahasa Malaysia
Must send together with your application:-

1 recent colour passport size photograph
1 recent colour full-body photograph (post card size)

资料填好之后,他们便给了我号码牌。我这一次是33,算是很前面了。当天来应征的人数没很多。

登记及获得号码牌


在Plaza 3外,等待单独面试

体高体重量好了后,便是个别叫进房间的时候了。我被要求做个自我介绍以及念一段文章。那文章,只要是有坐过亚航的乘客都听过。那就是类似各位乘客,飞机即将起飞....念完了之后,我就这样被告知会在两个星期后,才去正真的亚航面试。那面试我的女人给我贴士,要我下次去面试时,穿着要比较外向一点,不要那么乖乖的装扮。我谢谢了她,就离开了。


我的Office装扮

2 条评论:

  1. 希望你被录取了,到时就是让人羡慕的空姐了。 全力支持~

    回复删除
  2. 紫朝,
    好啊。我一定会成功的啦。

    回复删除